Katalog firmowy – Co musisz wiedzieć
Internet i technologia zawładnęły naszym światem. Wydawać by się mogło, że w dobie cyfrowych kontaktów drukowanie katalogów mija się z celem. Jeszcze do niedawna katalogi stanowiły główną lub jedyną formę prezentacji oferty danego przedsiębiorstwa. Towarzyszyły przedstawicielom handlowym lub były dostarczane pocztą. Obecnie prezentację można wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej. Czy zatem drukowanie katalogów firmowych wciąż się opłaca? Otóż tak i to bardzo!
Katalog firmowy w Twojej branży
Katalog firmowy to wciąż potężny oręż w walce o potencjalnych klientów, który nierzadko sprawdza się lepiej niż multimedialna prezentacja czy przedstawienie oferty w formacie pdf. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na realny kontakt człowieka z drugim człowiekiem podczas spotkań biznesowych oraz możliwość szybkiego powrotu do prezentowanych treści.
Katalog jest formą rzeczywistą, pozwala dokładnie przejrzeć ofertę wielokrotnie, zaznaczyć ciekawe treści, zainspirować i poruszyć. Doskonale sprawdza się w branży modowej, meblarskiej, motoryzacyjnej czy kosmetycznej. Również producenci dóbr ekskluzywnych chętnie sięgają po katalogi, ponieważ mają one jeszcze jedno zadanie – oprócz prezentowania ofert firmy, budują jej prestiż.
Zalety katalogów drukowanych
Jak wspomnieliśmy wyżej – katalogi firmowe świadczą o prestiżu firmy. Wręczenie klientowi takiego katalogu sprawia, że dane przedsiębiorstwo zyskuje większą wartość i zostaje lepiej zapamiętane. Dobrze zaprojektowana broszura to również przejaw profesjonalizmu.
Katalog firmowy ułatwia także kontakt z klientem. Osoba, otrzymująca taki wydruk może błyskawicznie skontaktować się z firmą telefonicznie i dokładnie dopytać o daną usługę lub od razu ją zamówić bez konieczności wysyłania maili. Poczta elektroniczna wciąż nie jest ulubioną formą kontaktu dla wielu osób.
Spotkanie z klientem i przekazanie mu katalogu z nową ofertą to również sposób na wzmocnienie relacji. Krótka pogawędka biznesowa jest bardziej osobista niż przesłanie wiadomości elektronicznej z linkiem do prezentacji multimedialnej. Podczas spotkania możesz dokładnie objaśnić ofertę, a swoje słowa podeprzeć informacjami z katalogu, co zostanie lepiej zapamiętane.
Jaki katalog wybrać?
Katalogi firmowe mogą być zarówno szyte, klejone, jak i spiralowane. Jeśli oferta Twojego przedsiębiorstwa nie jest obszerna i zmieścisz ją na kilkudziesięciu stronach, skorzystaj z katalogów szytych lub spiralowanych. Pierwsze są niezwykle trwałe i dają możliwość wpięcia do segregatorów. Drugie zaś wyglądają elegancko, są przejrzyste oraz mogą być eksploatowane przez długi czas.
Jeśli Twoja oferta jest obszerna, projekt zawiera wiele zdjęć, a katalog będzie aktualny przez dłuższy czas, warto zdecydować się na katalogi klejone. Dostępne są zarówno te w miękkiej oprawie (tańsze), jak i w twardej (droższe). Katalogi klejone wyglądają bardzo profesjonalnie i są trwałe. Do wszystkich katalogów możesz wykorzystać uszlachetnienia jak lakierowanie czy foliowanie. Wszystko zależy od Twoich potrzeb oraz kreatywności.